En iyi 12 YouTube metriği

En iyi 12 YouTube metriği

İzlenecek en iyi 12 YouTube metriği

YouTube kanal analizleri dört kategoriye ayrılır: Erişim, Etkileşim, Kitle ve Gelir. Her kategoride performansınızı anlamak için erişebileceğiniz bir dizi ölçüm vardır.

YouTube Analytics, aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda metrik sunarken, kanalınızı ve video performansınızı yakından izlemenize yardımcı olacak ilk 12'yi bir araya getirdik.

  1. Görüntüleme
  2. Gösterimler
  3. Gösterim Tıklama Oranı
  4. Saati izle
  5. Ortalama Görüntülenen Yüzde
  6. Ortalama Görüntüleme Süresi
  7. Geri Dönen İzleyiciler
  8. Benzersiz İzleyiciler
  9. aboneler
  10. Trafik Kaynağı Türleri
  11. demografi
  12. Hasılat

Her bir metriğe biraz daha yakından bakalım...

1. Görünümler

Görüntülemeler, kanalınızın görüntülenme sayısını ölçer. Trendleri belirlemek için belirli bir süre boyunca kanal görüntülemelerinizi de karşılaştırabilirsiniz. Kanal görüntülemeleri, yüksek performanslı videoları veya ne zaman yeni içerik yükleneceğini belirlemeye yardımcı olur. Bu metrik, özel, herkese açık, liste dışı ve silinmiş videoları içerir.

2. İzlenimler

Gösterimler , video küçük resminizin izleyicilere kaç kez gösterildiğini ölçer. Gösterimler yalnızca YouTube içinde sayılır; bu metrik, harici sitelerdeki veya uygulamalardaki gösterimleri içermez. Gösterimler, görüntülemelerden farklıdır çünkü videonun gösterim olarak sayılması için oynatılması gerekmez. YouTube Analytics, içeriğinizi öneren YouTube'dan gelen gösterimlerin yüzdesini de söyler. YouTube'un algoritması tarafından neyin işe yaradığını (veya neyin yaramadığını) anlamak için bu metriği izleyin.

3. Gösterim Tıklama Oranı

Erişim metriklerimizi tamamlamak için, gösterim tıklama oranı, videonuzu ana sayfasından, öneriler bölümünden veya trend bölümünden izlemesi istenen tıklamaların yüzdesini ölçer. Yüksek bir tıklama oranı, içeriğinizin YouTube'daki geniş bir kitle için ilgi çekici olduğunun bir göstergesi olduğundan, bu izlenmesi gereken önemli bir ölçümdür. YouTube analiz kontrol panelinizdeki gösterim hunisinde, gösterimlere ve izleyicilerinizin içeriğinizle nasıl etkileşime geçtiğine derinlemesine bir bakış elde edebilirsiniz.

4. İzleme Süresi

İzlenme süresi , popüler bir etkileşim metriğidir. YouTube'da izlenme süresi saat olarak ölçülür. YouTube analitiği, kitleyi elde tutmak için önemli anları da görüntüler. Bu analiz, oluşturulacak içeriğin uzunluğunu ve türünü daha iyi anlayabilmeniz için görüntüleyenlerinizin videolarınızda nereye düştüğünü inceler.

5. Görüntülenen Ortalama Yüzde

Ortalama görüntülenen yüzde, oynatma sırasında izlenen bir videonun yüzdesini gösterir. Bu metriğin en iyi 100 videoyla sınırlı olduğunu belirtmekte fayda var.

6. Ortalama Görüntüleme Süresi

Ortalama izleme süresi, bir izleme oynatmanın ortalama uzunluğunu dakika ve saniye olarak görüntüler. Bu, saat cinsinden ölçülen görüntülemelerle ilginç bir karşılaştırmadır. Görüntülenen ortalama yüzde gibi, bu metrik de yalnızca en iyi 100 videodan veri alır.

7. Geri Dönen İzleyiciler

YouTube analizlerindeki kitle kontrol paneli, izlenmesi gereken önemli bir göstergedir. Geri dönen izleyiciler, kaç kişinin YouTube kanalınıza geri gelmeye ve video içeriğinizi tüketmeye devam ettiğini ölçer. Bu, kitlenizin hangi segmentinin markanıza sadık olduğunu anlamanıza yardımcı olacaktır. Umudumuz, izleyicileriniz videolarınızı izlemek için tekrar tekrar geri döndükçe bu metriğin yükselmeye devam etmesidir.

8. Benzersiz İzleyiciler

Benzersiz izleyici sayısı, içeriğinizi belirli bir süre boyunca izleyen tahmini kişi sayısıdır. Bu metrik, hedef kitlenizin gerçek boyutunu belirlemenize yardımcı olur. Bu metrik, abonelerinizle ilişkilidir. Abonelerinizin içeriğinizi izleyip izlemediğini anlamak için her ikisini de izlemeye değer - benzersiz izleyicileriniz abonelerinizden daha düşükse, bu abonelerinizin videolarınızla ilgilenmediğinin bir işareti olabilir. İzleyicileri abone olmaya teşvik ederek ve kanalınızda yeni bir video yayınladığınızda değiştirilmeleri için bildirimler ayarlayarak etkileşim stratejinizi değiştirebilirsiniz.

9. Aboneler

Bu metrik basittir, ancak tartışmasız en önemlilerinden biridir. Aboneler , kanalınıza abone olan kişi sayısını ölçer.

Birisi YouTube kanalınıza abone olduğunda, bu bir sadakat işaretidir. Bir abone yalnızca markanızla YouTube'da etkileşim kurmak için zaman ayırmakla kalmadı, bunu bir adım daha ileri götürdü: Videolarınızı yüklendikçe görmeye devam etmek istiyorlar.

Aboneler, bir etkileşim metriği olmanın ötesinde, gelecekteki kanal performansına da bir bakış sağlar. Birisi abone olduysa, gelecekte kanalınızla etkileşim kurma olasılığı yüksektir.

10. Trafik Kaynağı Türü

Trafik kaynağı türleri, kitlenizin nereden geldiğini ölçer: harici, YouTube araması, önerilen videolar, kanal sayfaları, doğrudan veya diğerleri.

Bu metrik, segmentasyonun trafik kaynağınızı görüntüleme, gösterim, ortalama görüntüleme süresi veya izlenme süresine göre anlamasını sağlar. Karşılaştırma oluşturmak için ikincil bir metrik de ekleyebilirsiniz.

Trafik kaynağı metriğinizi segmentlere ayırarak, her erişim veya etkileşim metriği için hangi trafik kaynaklarının daha iyi performans gösterdiğini anlayabilirsiniz. YouTube'un ayrıca iki görselleştirme seçeneği vardır: günlük trafik kaynağı türlerini görselleştirmek için çizgi grafik veya bir çubuk grafik.

11. Demografi

YouTube analizleri, yaş, cinsiyet ve coğrafya dahil olmak üzere temel izleyici demografisine sahiptir. Coğrafya raporu, trafik kaynağı türü raporu gibi, karşılaştırma için ikincil bir metrik eklemenize olanak tanır. Coğrafya raporu, bölge başına görüntülemeleri, ortalama görüntüleme süresini ve izlenme süresini gösterir. Bu, hedef kitlenizin dünyanın neresinde en çok etkileşim kurduğunu anlamanıza yardımcı olacak harika bir ölçümdür.

Yaş ve cinsiyet raporunun iki bölümü vardır: görüntülemeler ve izlenme süresi. Bu, içeriğinizle en çok hangi yaş grubunun ilgilendiğini anlamanıza yardımcı olacaktır. Hedef kitlenize mi ulaşıyorsunuz yoksa YouTube'daki yaş demografiniz web sitenizden farklı mı? Bu, video içeriğinizle yeni kitlelere ulaşıp ulaşmadığınızı anlamanın harika bir yoludur.

12. Gelir

YouTube kanalınızdan para kazandıysanız, gelir raporunun izlenmesi önemli olacaktır. YouTube analizlerinde, bin görüntüleme başına ne kadar gelir elde edildiğini gösteren mil başına gelirinizi takip edebilirsiniz. Ayrıca, reklamverenlerin para kazanılan bin oynatma başına ne kadar ödediğini söyleyen oynatmaya dayalı BGBM'yi de izleyebilirsiniz.

Bu rapor ayrıca aylık tahmini gelirinizi, gelir kaynaklarınızı ve en çok kazandıran videolarınızı paylaşır.